Het zijn sterke schouders die de last kunnen dragen, zo luidt het spreekwoord.

Als je pijn in je schouder hebt, komt het vaak uit je nek. En dat komt weer door stress tussen de oren. Massage alleen is niet genoeg. Je bestrijdt die pijn het beste door naar de bron te gaan.

Hetzelfde geldt voor ‘groeipijn’ binnen organisaties.

 

Er kan van alles vastzitten. Doe vooral niet aan symptoombestrijding.

 

Waar vind je de balans van waaruit groei en ontwikkeling mogelijk is? Bij de bron: de missie en visie. Dat is het kompas. En de toetssteen voor elke dagelijkse beslissing op de werkvloer.

 

Hetzelfde geldt voor het opzetten van nieuwe initiatieven. Zorg dat je samen weet wie jullie zijn en waar het naartoe gaat. Vat dat in een kernboodschap die een aanzuigende werking geeft.

Op klanten. Op medewerkers.

De kernboodschap (missie en visie) is bovendien de basis voor je strategie, marketing, de in- en externe samenwerking (gedrag) en dus voor het succes in de toekomst.

 

Het is de missie van DoVision om organisaties aangesloten te laten zijn op wat de samenleving nu nodig heeft.

 

Ben je op zoek naar de (vernieuwde) purpose van jouw organisatie? Of wil jij weten hoe je van purpose naar impact komt?

DoVision gelooft in de kracht van circulair leiderschap. Dat gaat over het verbinden van wat er binnen en buiten gebeurt, en het verbinden van sociale en economische aspecten omdat alles nu eenmaal met elkaar vervlochten is. Dat is waar deze tijd om vraagt. En dat red je niet zonder een heldere ambitie en purpose.