In dat verhaal zit jouw ‘waarom’, jouw ideaal en droom. Als jij weet waarom, weten je klanten het ook. Ze verbinden zich met jouw verhaal.
Dit gaat over ‘pijn en verlangen’, over het hogere doel waarmee je klanten, medewerkers en stakeholders dient. Wat is dé oplossing en wat is de unieke aanpak en visie waarmee je hen bereikt? Je maakt hiervan een ‘long version’ en een ‘short version’.
Ontwikkel je charisma!
In deze tijd hebben ondernemers die kunnen inspireren een grote voorsprong.
Welke anekdotes heb je die jouw kernboodschap illustreren en kracht bijzetten? En hoe maak je dat tot een verhaal dat mensen echt raakt. Niet alleen in hun hoofd maar ook in hun hart. Want feiten kunnen kloppen, maar een verhaal (met emotie) overtuigt pas echt.
Spreken en schrijven zijn voor ondernemers die willen inspireren heel belangrijk. Het geeft mensen bovendien vertrouwen in je expertise.l
Hoe zorg je dat je verhaal goed overkomt, in gesprekken of op een podium? Veel oefenen en goed kijken wat er gebeurt met je gesprekspartner of publiek: komt het aan? En laat je trainen door DoVision. In één dag verhoog je je vertel-kwaliteiten en de impact van je verhaal.
5 sleutels voor een pakkend verhaal.